Nieuwsbrief van vrijdag 14 augustus 2020

maandag 17 augustus    Eerste schooldag
woensdag 19 augustus    Hoofdluiscontrole, aangepaste stijl

==============================================

Ik hoop dat u een goed vakantie hebt gehad en gezond bent gebleven.
Het nieuwe schooljaar gaat weer starten. De leerkrachten hebben hard gewerkt om de school weer klaar te maken voor het nieuwe schooljaar. Het ziet er allemaal weer fris en gezellig uit.
Er is in de vakantie ook verbouwd. Er is voor de groep van juf Yvette een ruimte gemaakt waar de peuters kunnen spelen. Er zijn nu steeds 8 peuters binnen de school.
We hopen dat het weer een beetje minder warm wordt, zodat we met zijn allen vol enthousiast aan de slag kunnen gaan.

Lief en leed
Zoals u allen weten is vlak voor de zomervakantie mijn dochter Aafie ziek geworden. Ze kreeg kanker. Ze heeft ruim een maand in het ziekenhuis gelegen en heeft heel veel tegenslagen gehad. Ze is nu tussen alle chemo's,onderzoeken en ander ziekenhuizen bezoeken weer fijn thuis. Naar omstandigheden gaat het nu aardig. We hebben nog een aantal chemo 's te gaan en de tumor moet nog operatief worden weggehaald.
We hopen uiteraard dat ze snel herstelt en dat ik weer volledig voor de klas kan staan. Tot die tijd zal ik regelmatig op school aanwezig zijn en in de klas helpen maar juf Tanja zal voorlopig voor de klas staan. Natuurlijk samen met juf Greet!

Ik wil alle ouders en kinderen erg bedanken voor de vele kaartjes en cadeautjes. De positieve ondersteuning doet ons erg goed!

Ik wens jullie allen een fijne start van het schooljaar en tot snel!
Juf Willemijn.

Corona maatregelen
Helaas hebben we nog steeds te maken met Corona. Dat betekent dat er allerlei regels zijn waar we ons nog aan moeten houden. Ik zet ze voor u op een rijtje:
  • bij klachten blijft een kind, ouder dan 6 jaar thuis, jongere kinderen kunnen naar school
  • alle kinderen gaan hele dagen naar school
  • leerlingen hoeven geen anderhalve meter afstand te houden
  • volwassenen moeten anderhalve meter afstand houden
  • we wassen vaker onze handen
  • de wc's worden iedere dag een keer extra schoongemaakt
  • we gaan weer gymmen in de gymzaal
  • we zullen veel ventileren, dus vestje extra mee naar school

Voor u als ouders:
  • ouders mogen alleen op afspraak in de school (als u gezond bent)
  • leerlingen van groep 1/2  worden bij de klasdeur afgezet
  • leerlingen van groep 3 tot en met 8 gaan alleen de speelplaats en de school binnen
  • de eerste dag gaan de kinderen van groep 3 verzamelen op de speelplaats bij juf Greet. Zij gaan dan samen naar binnen. De ouders van groep 3 mogen deze dag de speelplaats op. De kinderen van groep 4 kunnen naar boven. Daar is juf Serpil.
  • de ouders van de peuters brengen hun kind naar de speelplaats-deur (brengt u eerst uw andere kind naar de juiste ingang?)

Normaal starten we het schooljaar met ouders in de groep. Dat kan nu niet. Maar misschien wilt u toch wat tegen de juf zeggen. Maandag om 14.15 komen alle leerkrachten naar buiten. Dan kunt u, als u wilt, de juf even aanspreken.

We gaan er met zijn allen weer een heel fijn schooljaar van maken!

Team van Kindcentrum Het Fluitschip