Nieuwsbrief van maandag 28 september 2020

21 oktober                       Hoofdluiscontrole

==================================================

Rapportgesprekken voor groep 3 tot en met 8
U krijgt vandaag of morgen briefjes mee voor de oudergesprekken. U kunt dan aangeven wanneer u op gesprek wilt komen. De oudergesprekken zijn kennismakingsgesprekken. Ook worden de Cito uitslagen besproken. De Cito uitslagen zijn bepalend voor het aanbod voor uw kind. We weten dat de Corona tijd ertussen zit en een lange vakantie. Juf Kimberley en juf Janneke geven aan groep 7 en 8 een (voorzichtig) voorlopig advies voor het voortgezet onderwijs. Voor groep 6,7 en 8 zijn de kinderen ook uitgenodigd.

De leerkrachten van groep 1/2  komen op huisbezoek. Die hebben geen oudergesprekken.

Let op, eerst stond aangekondigd dat de gesprekken nog voor de herfstvakantie waren. Dit hebben we aangepast.

De heg
We hebben rond de school een heg. Die is in het verleden door de Ouderraad aangelegd. Dit was omdat we zoveel hondenpoep in de tuin kregen. De heg is nu heel groot gegroeid, en moet 2 a 3 keer per jaar worden geknipt. Het is weer hoog tijd dat de heg geknipt wordt, de bocht is onveilig geworden. De gemeente knipt deze heg niet. We moeten het zelf doen. Welke ouders willen graag een uurtje komen knippen? We kunnen voor elektrische heggenscharen en zelfs voor een motorheggenschaar zorgen.

Maandag 5 en dinsdag 6 oktober
Maandag 5 oktober is de dag van de leraar. Stichting Talent organiseert een studiedag onder het motto: "Samen oog voor ons vak". Dinsdag 6 oktober gaan de leerkrachten werken aan de "data day": wat leren we van de Cito uitslagen ons? Wat gaan we nu aanpakken? Waar moeten we extra aandacht aan besteden?

De kinderen zijn beide dagen vrij.

Gymkleding
Er zijn nog steeds een aantal kinderen die geen gymkleding bij zich hebben. Zonder gymkleding kan een kind niet meegymen. Graag schoenen, een broek en een shirt in de gymtas (graag een kleine tas).

Het Fluitschip loopt voor Aafie.

Gisteren hebben ouders, kinderen, leerkrachten, medewerkers van KC Het Fluitschip de Kika run gedaan. Om 11 uur stonden er bijna 80 mensen voor de school. Samen hebben ze een wandeling van 5 kilometer gelopen. We zijn zelfs in de krant gekomen.

Met zijn allen hebben we meer dan 3600 euro voor Kika bij elkaar gelopen. Stichting Talent, waar de school bij hoort, heeft ook een mooi bedrag gesponsord. Alle bijdragen, hoe klein of groot ook, en het meelopen, heeft het gezin van Willemijn enorm gesteund! Dank u wel.

Het is fijn om te zien dat we als school (ouders, leerlingen, team)  zo voor elkaar klaar staan!

Hieronder het artikel uit de krant:

Moeder van kankerpatiënt Aafie (4) blij met sponsoractie Hoornse school Fluitschip: 'Bizar hoe mensen met ons meeleven'

Willemijn Visser met dochter Aafie tussen de andere deelnemers van de sponsortocht voor KiKa.© Foto Mediahuis
Cees Beemster

HOORN Leraren, leerlingen en ouders van basisschool Het Fluitschip in Hoorn hebben zondag een sponsortocht van vijf kilometer gewandeld om KiKa te helpen. Aanleiding voor de actie was de 4-jarige Aafie, de dochter van juf Willemijn Visser uit Grosthuizen bij wie begin juni kanker werd vastgesteld.

,,Aafie kreeg een dikke buik, Dat bleek een gezwel te zijn'', vertelt haar moeder. In het Prinses Máxima Centrum in Utrecht ontdekten de artsen dat dit een kwaadaardige kiemceltumor was. ,,Je leven stort op dat moment in. Aafie was er heel slecht aan toe. Ze werd voor een maand opgenomen in het Máxima Centrum.''

Dit werd een vervelende periode; vooral voor Aafie zelf. ,,Ze bleek allergisch voor de chemokuur. Ze liep een bacterie op. En door de vele chemokuren kreeg ze nierfalen. Het was tegenslag op tegenslag'', blikt Willemijn terug. ,,Ze komt nu nog wekelijks in dit ziekenhuis terug voor chemo. Vorige week woensdag is haar tumor weggehaald. Stukjes darm en lever zijn op kweek gezet. Hopelijk krijgen we maandag of dinsdag de uitslag. We gaan er wel van uit dat ze nog chemotherapie of bestraling nodig heeft.''

Aafie is een vechter. Ze is een blij meisje. Daags nadat haar tumor was verwijderd wilde ze al weer naar Sprookjeswonderland." En zondagochtend stond ze met haar moeder bij de start van de sponsoractie voor Kika, waarvoor juf Yvette van Boxtel het initiatief had genomen. „Geweldig dat ze dit doen", vindt Willemijn. „Het geld gaat naar KiKa voor alle kinderen met kanker. Ik merk dat mensen sneller doneren als ze er een gevoel bij hebben door iemand die ze kennen. Het is echt bizar hoe mensen met ons meeleven. We hebben zoveel kaarten en berichtjes gehad."

De sponsoractie van zondag levert KiKa ruim 3600 euro op.