Nieuwsbrief van vrijdag 14 december 2018

maandag 7 januari 2019          eerste schooldag in het nieuwe jaar

============================================================

Afscheid vakleerkracht gymnastiek

Deze week neemt meester Frank, afscheid van ons. Hij werkt ook op een middelbare school, daar kan hij meer uren krijgen met wiskunde en gymnastiek. Voor hem weer een leuke nieuwe uitdaging.

Gelukkig hebben we wel een nieuwe collega gevonden in de persoon van Marieke Monsma. Helaas kan Marieke pas op 1 februari beginnen.

Zoals u weet is er een groot tekort aan leerkrachten, ook aan gymleerkrachten. Voor de maand januari hebben we geen vakleerkracht gymnastiek. Veel leerkrachten zijn niet bevoegd om zelf gymlessen te geven.

Gelukkig hebben alle leerlingen nu 1 keer in de week Beweegwijs. Dus we lossen het als volgt op:

• Maandag of vrijdag hebben de leerlingen Beweegwijs
  • Dinsdag vervalt de gymles
  • Woensdag geven juf Yvette, juf Gabrie of juf Willemijn, afwisselend les. (Zij hebben wel de bevoegdheid om gym te geven).

Het is geen perfecte oplossing, maar een andere optie zien wij niet.

Mocht u Frank de hand nog willen schudden, dan kan het dinsdag na schooltijd.

Wij bedanken Frank voor zijn inzet voor ons bewegingsonderwijs, zijn inzet bij toernooien en naschoolse activiteiten.

Kerstdiner

U heeft er al bericht van gehad, ook staat er een leuk filmpje in ouderportaal. Kijkt u even?

17.00        school open, alle leerlingen naar de klas

17.10        team voert een klein toneelstuk op

diner

18.15        ouders worden toegezongen in de hal

18.30        avond wordt afgesloten.

U mag tussendoor op school in de hal blijven, dan krijgt u een lekker kopje koffie of thee van ons.

Ouders voor ouders

Het doet ons erg veel goed dat er zo spontaan gedoneerd wordt. Volgende week woensdag worden de pakketten samengesteld. Dank u wel voor uw bijdrage!

Zonnepanelen

Vandaag zijn op de school zonnepanelen geplaatst. In deze tijd van duurzaamheid passen gescheiden afval en zonnepanelen goed binnen de school. De leerlingen zullen hierbij betrokken worden.

Gymles met de Bernardus van Bockxmeerschool

We werken op heel veel gebieden samen met de Bernardus van Bockxmeerschool. We vinden het belangrijk dat de leerlingen van beide scholen elkaar kennen. Daarom gaan we voor iedere vakantie, samen gymmen. Dit keer is dat op vrijdag, in de gymzaal van aan de Tweeboomlaan. De gymlessen zijn altijd een groot succes.

Met vriendelijke groet,