Nieuwsbrief van maandag 8 april 2019

woensdag 8 mei luizencontrole

=======================================

Oudertevredenheid
Wij hebben vorige week veel ouders benaderd voor het invullen van de vragenlijst over oudertevredenheid. Ook hebben we bovenbouwleerlingen een brief met een inlog en wachtwoord meegegeven. Tot nu toe hebben 30 van de 80 gezinnen de lijst ingevuld. Wilt u (als u dat nog niet hebt gedaan) de lijst nog invullen? Het kost u 5 minuten tijd.

Project Het Fluitschip groeit en bloeit
In de school is heel wat te zien, kikkerdril en kikkervisjes, ontkiemende plantjes, leuke fotocollages van leerlingen en leerkrachten. Loopt u even binnen in de klas om te kijken?Groepen gaan op excursie, er wordt van alles gezaaid, het groeit en bloeit echt bij ons op school.

Instroom
We hebben veel aanmeldingen voor het komende jaar. Maar ook van andere scholen komen nieuwe leerlingen naar onze school. We horen dat u reclame maakt voor onze school. Daar zijn wij heel blij mee.

Sportkleding sponsoren
Totaal hebben we nu 16 tenues gesponsord gekregen. De leerlingen zagen er vorige week weer heel mooi uit op het voetbalveld. We hebben nog meer verschillende maten over, dus als u de voetbalshirts ook wil sponsoren, hoor ik het graag.

Wegafsluiting
Er wordt gestart met de herbouw van de huizen aan de Johannes Poststraat en de Pastoor Bleijsstraat. De aannemer gaat de Pastoor Bleijsstraat gebruiken als bouwplaats. Daarom wordt deze weg afgesloten van 19 april tot de zomer van 202

parallax background

IEP
Op 16 en 17 april maken de leerlingen van groep 8 de eindtoets. De eindtoets is een verplichte toets voor groep 8. Onze school kiest voor de IEPtoets als eindtoets. Aan de hand van de eindtoets, kunnen wij zien of we de leerlingen een goed advies voor het voortgezet onderwijs hebben gegeven. Als ons advies hoger is dan uit de toets komt, veranderen we het niet. Valt het advies vanuit de IEP hoger uit, dan bekijken we het advies nog of we het naar boven bij moeten stellen.

Met deze toets kan de inspectie zien of wij als school goed onderwijs geven. De uitslag van deze toets zal ik u in een van de komende nieuwsbrieven mededelen.

Koffieochtend over doelen
Ramona en Charlotte geven uitleg over het werken met doelen.
Hoe werken we nu, wat is het effect?
Datum: woensdag 10 april
Tijd:      8.50