Nieuwsbrief van maandag 14 oktober 2019

14-10-2019

Nieuwsbrief van maandag 14 oktober 2019

Woensdag 16 oktober                            Avond van de mediawijsheid

Vrijdag 18 oktober                                  Leerkrachten studiedag, alle leerlingen vrij

Maandag 21 tot 25 oktober                  Herfstvakantie, alle leerlingen vrij

Woensdag 30 oktober                           Hoofdluiscontrole

==================================================

Trashdate

Afgelopen zaterdag was er in onze wijk een Trashdate. Dat houdt in dat een groep buurtbewoners de wijk op gingen ruimen. Van onze school waren er 2 leerlingen die meehielpen: Cassidy en Yara. Het was heel gezellig en we hebben veel lege blikjes en flesjes opgehaald.

In de groepen is er verteld over het project van Clean2Anywhere. Deze club mensen gaat van afvalplastic een Fluitschip bouwen. Kijk maar eens op:  https://clean2a.nl/fluitschip/

Studiedag
Aanstaande vrijdag gaan de leerkrachten samen vergaderen. We gaan verder werken aan het "werken met doelen". Ook gaan we het hebben over de nieuwe spellingmethode. Het kiezen van een nieuwe muziekmethode staat ook op de agenda. De kinderen hebben zo een extra lange herfstvakantie.

Cultuurweek
Dit jaar is de cultuurweek 2 weken van 11 t/m 22 november 2019.
Kinderen na schooltijd individueel deelnemen aan diverse activiteiten en rondleidingen, kijk op:     http://www.sportencultuurhoorn.nl/

In de bijlage vind je nog wat flyers over de cultuurweek.

Taalmaatjes
We willen graag dat alle ouders zich fijn voelen  op school en in Hoorn. We denken dat ouders elkaar daar het beste bij kunnen helpen. Daarom gaan we Taalmaatjes op school zoeken.

Vaak denken mensen bij Taalmaatjes dat je goed Nederlands moet kunnen praten. Maar de bedoeling van Taalmaatjes is om anderen te leren kennen. Ook wil je de ander wegwijs maken in Nederland. Dus ook als je Nederlands nog niet helemaal goed is, kun je Taalmaatje worden. We zoeken mensen met alle achtergronden. Word jij ook een Taalmaatje? De cursus is op Het Fluitschip.

Woensdag 16 oktober en woensdag 30 oktober is er een training op Het Fluitschip.

Het begint om 9.15 uur en duurt tot 11 uur.

Wat ga je doen als Taalmaatje?
Praten over de school, over hoe dingen in Nederland gaan. Misschien samen wandelen, naar de stad? Of gewoon een kopje koffie drinken in de Zaagtand, of school of in de stad.

Je kunt je aanmelden bij mij, of je komt gewoon even luisteren of het iets voor je is.

"Verbouwing"
Tijdens de vakantie worden er nieuwe keukentjes in de lokalen boven gezet. In de hal komen ook nieuwe keukenkasten. De verwarmingsketel is versleten, daar komt ook een nieuwe ketel. Zo kunnen we mooi de winter in.

Vrijwillige ouderbijdrage
Denkt u nog aan de vrijwillige ouderbijdrage? Uw kind heeft de brief meegekregen, en hij staat in Ouderportaal.

Nieuws van Stichting Netwerk

Vakantie Spelen Hoorn en In de herfstvakantie zijn gedurende 5 dagen weer de Vakantie Spelen in de sporthallen. Kinderen kunnen hier gratis deelnemen en zich uitleven in de sporthallen.

Lichtjesavond Speelhoorn

Op woensdagavond is in de stadsspeeltuin de Speelhoorn het jaarlijkse Lichtjesfeest.

Voor € 1,00 per kind, (ouders gratis) kunnen kinderen spelen, knutselen, schminken,

mini-disco en nog veel meer.

Fijne week