Nieuwsbrief van maandag 21 september 2020

zondag 27 september               Kikarun voor Aafie

===========================================

KIKA run: Het Fluitschip loopt voor Aafie
Op zondag gaan we met iedereen die het wil, 5 km lopen voor Kika. Aafie is de dochter van juf Willemijn. Iedereen mag meelopen, ook als hij/ zij niet gesponsord wordt. We hopen dat kinderen door hun ouders begeleid worden.

We vertrekken zondag om 11 uur vanaf de speelplaats. Rond 12.15 uur zijn we weer terug op school. Onderweg krijgen we wat lekkers te eten en drinken.

Loopt u ook mee?

Wist u dat we al ruim 2600 euro bij elkaar gekregen hebben voor KIKA?

Ouders in de school
We vinden het heel belangrijk om ouders in de school te hebben. We willen graag veel contact. Dat is door de corona maatregelen heel erg moeilijk. We kunnen de kijkochtend daarom ook niet door laten gaan. Als u de leerkracht wat wilt vragen of vertellen, kunt u altijd een berichtje in Ouderportaal zetten. De juffen willen graag ook naar buiten komen, als u ze wilt spreken.

Schoolfruit
Vanaf 9 november krijgen we weer schoolfruit via de EU aangeleverd. Er komen wekelijks 3 stuks groente of fruit voor iedere leerling. Lekker gezond. We horen nog op welke dagen we fruit krijgen.

Verkeer
Er komen veel leerlingen op de fiets. Fijn dat ze niet met de auto komen. Maar er zijn ook kinderen die beter te voet kunnen komen. Ze wonen zo dicht bij. Het fietsenrek komt nu te vol staan. Een extra rek gaat ten koste van speelplek.
Ouders die hun kind met de auto halen en brengen, parkeren en stoppen vaak onhandig. Soms op het zebrapad, maar ook op de parkeerplaats van de overburen. Het wordt voor de leerlingen onoverzichtelijk. Graag rekening houden met anderen.
We hebben een seintje gekregen dat de politie bij de scholen komt kijken naar parkeergedrag van ouders.

Schoolfotograaf
Vanaf dit schooljaar komt de schoolfotograaf aan het begin van het schooljaar. Aangezien de kosten van de foto's in de  ouderbijdrage zitten, maakt het voor u geen verschil.

Poetsbus
Achtentwintig leerlingen hebben een nacontrole van de Poetsbus gehad. Bij veel leerlingen viel op dat ze zelf nog niet goed genoeg kunnen poetsen. De Poetsbus geeft als advies dat ouders hun kinderen tot 11 jaar, nog napoetsen. Dit is belangrijk voor gezonde tanden en gezond tandvlees. Over anderhalf jaar komt de Poetsbus weer.

Corona
Minister de Jonge heeft afgelopen maandag het volgende gezegd: Kinderen tot 12 jaar hoeven bij milde klachten niet langer getest te worden op het Corona virus. Kinderen die verkouden zijn of een snotneus hebben, mogen naar school.

Belangrijk:

Oplossingen voor afwezigheid van leerkrachten

Afgelopen schooljaar werden we overvallen door het coronavirus en moesten we heel snel oplossingen verzinnen. Om dit nu voor te zijn, heb ik samen met het team nagedacht over wat we doen bij het uitvallen van een leerkracht. Ook zal het vaker voorkomen dat een leerling niet aanwezig mag zijn op school in verband met koorts of Corona in de familie. Om de leerachterstand niet groter te maken dan nodig is, hebben we een aantal scenario's per groep bedacht. De aanpak en behoefte per groep is  verschillend. Inhoudelijk zal ik daar verder niet op ingaan!  Maar nu weet u dat we als team klaar zijn voor de nabije toekomst.

Het team heeft goed nagedacht op welke manier zij kunnen blijven zorgen voor goed onderwijs. Vaak is er geen invaller beschikbaar. Als dat zo is, hebben we oplossingen. Voor de verschillende situaties zijn er verschillende oplossingen bedacht. Een oplossing voor de ene groep, is niet de goede oplossing voor een andere groep.

Waar gaan we vanuit:

• We proberen de lessen zo goed mogelijk door te laten gaan

• Als een groep thuis blijft, is er ook opvang mogelijk op school.

• Alleen als er thuis geen chromebook, computer of laptop is, kan die op school geleend worden.

• Ouders hebben allemaal de mogelijkheid om via ouderportaal op de hoogte te zijn. Kunt u niet in Ouderportaal, neem dan contact op met school. Het is heel belangrijk.

• Leerlingen van groep 4 tot en met 8 hebben een inlog in Classroom

• We maken steeds een zorgvuldig afgewogen keuze: Wat is voor deze groep de beste oplossing? We werken dus met maatwerk voor elke groep.

Wat kan u verwachten als uw kind langere tijd thuis moet zijn omdat er Corona verschijnselen thuis zijn?

Als uw kind thuis moet blijven vanwege Corona klachten kunt u schoolwerk ophalen. Doe dit vanaf de tweede dag. Een kind kan altijd in Basispoort thuis werken. Ook wordt er na de eerste dag (in overleg) werk in Google Classroom gezet. Kleuters kunnen via Ouderportaal en Whatsapp een opdracht van juf krijgen.

U kunt altijd via Ouderportaal contact zoeken met de leerkracht.

Met vriendelijke groet,